LCHF bok av - Katrin Zytomierska

Hej bloggen! tänkte bara uppdatera lite här, vilket jag inte gjort på länge! Dock kommer detta bli ett jävligt långt inlägg. Dels för att jag behöver skriva av mej och för att detta kommer bli ett "kom-ihåg" inlägg till mej själv. Men nu ska jag komma till saken:

Idag köpte jag en bok: Dags att bli smal! som är skriven av katrin zytomierska - och den handlar om den populära dietet LCHF som jag hört så mkt om. Har velat prova flera gånger och NU känns det dags att testa! Varför jag valde hennes bok är för att hon använder ett språk som alla förstår, typ som när du sitter och pratar med en vän. Vet inte hur jag ska förklara men den är toppen iaf! Visst, vissa meningar kan få henne att framstå som största b*tchen och man har lust och slänga boken åt helvete, men när man har tänkt efter så inser man att hon talar bara sanning och menar bara väl. Vilket hon skriver i boken också.. 


Maten!
Det allra bästa med hennes bok är att ALLT finns med, alltså allt du behöver för att kunna hålla den här dieten. Inköpslista, mat-schema, recept, motivation, tips och råd mm. Och när det kommer till maten så är jag verkligen förvånad över alla olika saker man får äta! Som t ex. Jordgubbar, hallon, choklad (70% kakao vilket är supergott) , grädde, ost och massa annat gott!
Och när det gäller dryck så är vatten, mjölk, te och kaffe OK, vilket kommer bli den svåraste delen för mej eftersom jag älskar coca cola!! ojojoj den där colan vet jag inte hur jag ska klara mej utan.. Men men som tur är så finns det en energidrink som man får dricka vilket är min andra favorit dryck, kommer dock inte ihåg vad den heter men det står i boken! 


Mitt mål!
Jag började egentligen den här dieten för 4 dagar sen men har fuskat lite grann med vad man INTE får äta! Ville vänta tills en ny månad börjar innan jag kör igång på riktigt vilket blir nu på söndag (1:a juli) .. Wiiie är verkligen taggad hur sjukt det än låter! Målet är att gå ner till den vikten som jag hade när jag träffade min pojkvän för snart 5 år sen. Då vägde jag 55kg och idag väger jag ca 70kg.. Så jag vill alltså gå ner 15 kg! Men behöver köpa en våg och väga mej innan söndag så jag vet exakt! 


Ne, nu ska jag ta en dusch och sen sova. Har ni andra tips inom LCHF så lämna gärna en kommentar :)
och framförallt vilka resultat ni har fått :) Sweet dreams!


Kommentarer


Skriv här:


Namn:
Stammis?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Berätta?

Trackback
RSS 2.0